Yeni bir kelime öğrendim bugün. Nachlass bir akademisyenin öldüğünde arkasında bıraktığı metinler, notlar, yazışmalar ve her türlü bilgi kırıntısının oluşturduğu bütün, akademik miras demekmiş.
Blogumun ilk postunu yazdıktan saniyeler sonra değerli hocamız R.C. odaya geldi ve bana iki adet kitap verdi. Kitaplar şu anda anlamak ve öğrenmek istediğim noktaya plöp diye oturdular. Hemecik ilkini okumaya başladım. Gerald Holton'un Thematic Origins of The Scientific Thought - Kepler to Einstein isimli bir kitabı. Kitap Einstein'ın bir kaç söylemiyle başlıyor ve diyor ki bodof diye "How does a normally talented research scientist come to concern with the theory of knowledge?" sorusunu suratımıza -en azından benimkine- çarpıyor. Koskoca sayntifik alanda yapacak bundan daha iyi birşey bulamadın mı diyor Einstein. Kiminle konuşsam böyle düşünüyor diyor - bu nokta blog yazarı bi dakka yaaa diye söylenmeye başlıyor - sonra bir anda hop el değiştirip okey atıyor ve diyor ki, benim böyle bir düşünceye katılmam mümkün değil adamın sinirini bozmayın! -blog yazarı burada göz yaşları içinde masadaki fişleri topluyor ve bir saattir teke dönen diğer oyunculara nanik yapıyor -

Tabi bu satırları okuduktan bir iki saniye sonra kendime geldim. Yok bir de katılsaydı, koskoca Einstein yani.

Comments (0)