2008 yılbaşından beri kullanmakta olduğum biricik yanımda taşıma defterim bitmek üzere. Benim için kullanım süresi fazlaca uzayan bir defter oldu aslında. Bunun en önemli sebebi bir buçuk sene kadar yazacak bir şeyim olmaması elbette.
Defterim biterken geçtiğimiz üç senede neleri not almışım diye bir baktım. Sevgili defterimin nadide sayfalarını genelde yapılacak işler listeleriyle doldurmuşum. İlk listem 12.01.2008 tarihli:
-Popüler psikoloji sitelerini incele (bunu hatırlıyorum, mushu benim de bir tane yapmamı istiyordu o yüzden ödev vermişti.)
-Sanat ve hafıza ilişkisini araştır (bu konu böyle bir sitede süper olur demiştik)
-Tez makale introduction'ına başla (tezin makalesi sonraki hemen her listede var hala da bitmedi bu hafta bitecek inşallah)
-Sergileri bul (kültürel bir atılım yapma isteğim varmış sanırım)
-Manikür vs. bakıma gir (bu hep yaptığım ve sonra hep salladığım bir madde olarak hemen her listede mevcut)
-Diyetisyen bul (bu konu da ne yazık ki her zamanki gibi güncelliğini koruyor)
-Makaleleri oku (tahmin edersiniz ki okunacak makale de hep var)
-Psikoloji tekrar yap rubin conway vs. (bak bunu yaptım.)
-İçerik araştırması yap (bu ne içeriği hiç bir fikrim yok)
-Mavi odayı düzenle ( 2 ay önce taşındık ve bu madde o sırada hala gerçekleştirilmemişti. Yeni evde de bir mavi oda var bu madde hala geçerli.)
-Küçük odayı topla (bunu da yaptım)
-Kendine gel! (Sanırım bu da belirli bir zamana ait olmayan bir madde)

Bu listeden sonra uzunca bir süre liste yapmamışım. Başarısızlığın verdiği isteksizlik olsa gerek.

Arada yaptığım listelerde bir takım ucubik maddeler var. Misal:
-Müzik dinleme aleti bul
-Su iç.
-Dışardan yemek söyleme.
-Yapboz (kendime eğlenme görevi vermişim ya da satın alıcam sanırım anlayamadım)
-Zayıfla! (bak bak bir de ünlemli. öyle kolay olsaydı o işler ohooo)
-Siyah fermuarlı (?)
-Taksiye binme!!!

Listelere geri dönüp baktığımda gördüm ki bu listeler o dönemde kafamı toplamama yardımcı olmuşlar belki evet, ama aksiyona geçmemi sağlamakta pek de bir etkileri olduğunu söyleyemeyiz. Peki o zaman neden hala yapıyorum bu listeleri? İlk sebep elbette yapılacak işler listesi hazırlamanın yapılacak işleri ertelemek için harika bir bahane olması. Şimdi defterime göz atarken fark ettiğim ikinci ve ilkine göre daha sempatik bir sebep daha var ama. Bütün bu listlere hayatımın üç senesine bakmamı sağlıyor. O zaman ne önemliymiş, ne önemli kalmış, ne değişmiş. Benim için bir tür öncelikler günlüğü görevi görüyorlar.

Yine de defterim de yazan en önemli şey bu listeler değil, bir soru. Soruyu yazdığım zamanı bütün ayrıntılarıyla çok canlı bir şekilde hatırlıyorum. Mushu ziyaretine gittiğim Çorlu'dan dönüyordum. Otobüsteydim. Hava güneşliydi ve rengi çok güzeldi.

"Elektirik tellerinde neden toplar var?"

Comments (2)

On 30 Eylül 2010 01:57 , Adsız dedi ki...

yaaa listeye bak! kendi listelerimden birini bulurum yanlışlıkla diye tırstım, aynı durum benim için de geçerli olacaktı herhalde. "ne içeriği anlamadım" kısmına koptum ama :)))
ya bi de çoktaaan günlük yaşamın bir parçası olmuş yani "yapmak gerektiği için değil" de zaten yaptığın şeyler olması gereken maddeler de var orada. yani maddelemeden de hayatının içinde yer alması muhtemel şeyler. onları bir elemek mi lazım ne?

akşam konuşuyoruz değil mi yuppiii!

 
On 30 Eylül 2010 08:32 , Onur dedi ki...

Helikopterler tellere carpmasin diye...