Kendime yeni bir defter aldım . Aslında yeniliği de kalmadı pek, alalı bir aydan fazla oldu. Aslında ihtiyacım da yoktu yeni bir deftere. Her zaman yanımda taşıdığım not defterim henüz bitmemişti, ve ayrıca Amerika'ya gittiğimde bitince yerine geçirmek için bir yenisi de almıştım.

Northampton'ın her yerinde mevcut güçlü kadınların kırtasiye reyonlarında temsili olarak düşünülebilecek bir seriye ait olan defterimi kullanmak için de sabırsızlanıyordum. Bu defter benim için için de planlar yapılacak, yapılacak işler listesi hazırlanacak, planlar, programlar, projeler için şaşmaz netlik ve incelikte taslaklar yaratılacak bir defter olacaktı. Üstelik yazdığım her bir işi de pıt diye yapacaktım, hiç bir üşengeçlik göstermeksizin. Defterin tasarımı da emellerime son derece uygundu.

Ama bu yeni defter çok güzeldi. Önce yaklaşık 1 ay kadar flört ettim onunla. Her sabah kahvaltımı almak için kantine gittiğimde tostumun olmasını beklerken gidip kırtasiye bölümünde sayfalarına baktım, almaya karar verip vazgeçtim. Sonra bir sabah dayanamadım ve defterin bir versiyonunu - üzerinde şemsiyeli kız olanı- Mel. için aldım.

Bu beni bir süre keser sanmıştım ama kesmedi ne yazık ki, Mel. defteri öyle çok beğendi ve mutlu oldu ki, içimdeki defteri alma isteği daha da arttı ve durdurulamaz bir hale geldi. Sonunda gittim ve defterimi aldım. Bir sabah daha tostumu sipariş bile etmeden sakin ve sinsi adımlarla kırtasiye bölümüne yöneldim, hiç heyecanlı değilmişim ve bu çok sıradan bir alışverişmiş gibi defterimi aldım, kasaya gittim ücretini verdim ve umarsız bir tavırla defteri sırt çantamın ön gözüne attım. Sonra tostumu aldım, gidip yan taraftaki minik kahveciden filtre kahvemi aldım. Ofise geldim ve kahvaltı ettim. Bir yarım saat kadar bilgisayarda oyalandıktan sonra defteri çantanın ön gözünden çıkardım ve yaklaşık bir yarım saat kadar defterimle ilgilendim. Yeni defterimin adı yourself hand book'tu ve gerekse ismi gerekse tasarımı bana bu defterin yapılacak işler ya da projeler defteri değil, düşünceler, hayaller, bir anda akla gelen süper fikirler defteri olduğunu söylüyordu. Bu nedenle ilk defteri başta onun için ön gördüğüm amaç için kullanmaya, yeni defterimi de son derece yaratıcı fikirlerimi, derin düşüncelerimi ve bilgelik dolu keşiflerimi yazmak için kullanmaya karar verdim.
Şu anda tek sorunum defterimin güzelliği ile boy ölçüşebilecek yaratıcılık ve güzellikte fikirlerin aklıma gelmiyor oluşu. Defteri her gün yanımda taşıyorum, aklıma dahiyane bir fikir gelir belki diye, ama tık yok.

Comments (0)