Bugün istatistik dersinde birden farkına vardım, dünyayla ilgili çok az şey biliyorum, sayısal anlamda özellikle. Odaya döner dönmez bir bakayım dedim ve çok çılgın bir site buldum, www.worldometers.com. Sitede bir sürü sayaç var ve bugün yapılan google aramalarından, bugün doğan ve ölen insanlara kadar pek çok veriyi çılgınca dönen sayaçlarla gösteriyor. İşte bana ilginç gelen bazıları:

-BM'de 192 ülke var (ben 181 sanıyordum, cehalet başka bir şey.)
-Bu yıl 838.589 yeni kitap basılmış (nereden baksanız umutsuz durumdayım, ölene kadar sadece okusam bile o ana kadar yazılan kitapların en iyi yüzde birini bile bitiremem.)
-Bu yıl 9.399.283 hektar orman kaybetmişiz.(Daha acı olan tarafı bu sayının ortalama saniye de 1 hektar artması)
-Bu yıl 115.813 tür tükenmiş.
-Bu tüketim hızıyla devam edersek Petrol'ün bitmesine 15.374, gazın bitmesine 60.801, kömürün bitmesine de 151.971 gün kalmış.(Çekirge sürüsü gibiyiz, başka da bir şey demiyorum.

Çok çılgın başka rakamlar da var, bir bakın dilerseniz, benim sinirim bozuldu, daha fazla yazmayı reddediyorum.

Comments (0)