Ben küçükken, herkesin küçük dili farklı şekilde olur zannediyordum. Çünkü benim küçük dilim kalp şeklindeydi. Sonradan öğrendim ki, benim ters asılı kalp şeklindeki dilim, çatal dil olarak geçiyormuş literatürde, çok Harry Potter vari. Neyse efendim, benim dilim kalp şeklindeydi, abimin, babamın, annemin değildi, diğerlerinin küçük dillerinin şeklini bilmiyordum ama farklı olduklarından emindim. Belki iskambil kağıtlarındaki şekiller gibi, dört tür vardır diyordum, sinek şeklinde küçük dil çok zor olur diye düşünüyordum. İlkokuldayekn gittiğimiz kulak burun boğaz doktorum pek şahane Hilmi Körbeyli, bu küçük dil olayının, yarım damak olayının en hafif atlatılmış hali olduğunu ve akraba evliliğiyle ilgisi olabileceğini söylemişti. Annesi ve babası Türkiye'nin iki ucundan gelen bir insan olmama rağmen yayam ve dedem akraba evliliği yapmışlardı, ve bu durum bana kalp şeklinde bir küçük dil olarak miras kalmıştı. Çok masallardan çıkma geliyordu bana o zamanlar bu durum.

Neyse efendim, az önceki postu yazarken aklıma takıldı. Aslında küçük dilim hakkında pek bir şey bilmiyordum. Üşenmedim, sizler için araştırdım:

Literatürdeki adı, bifid uvula olan bu durum medyal nasal ve maksilari süreçler (pek bir şey anlamadım ben şahsen) arasındaki füzyonun tam olarak tamamlanmamasından kaynaklanıyormuş. Bifid uvula'da normalinde olduğundan daha az kas oluyormuş bu durum kendisininin burun kanalını kapatma gücünü azaltıyormuş. Bu nedenle bifid uvulası olanlarda orta kulak iltihabı çok sık görülüyormuş.

Acayip değil mi? İnsan her gün kendisi hakkında bir şey öğreniyor.

Comments (1)

On 15 Şubat 2015 13:51 , Unknown dedi ki...

benimde aynı şekilde ve başka bir arkadaşımda da rastladım. ayrıntılı bilgi için teşekkürler iyi bir yazı olmuş