Ofisimizin bugün iş yoğunluğu hayli aşağılarda. Ben Avatar izliyorum, Balık aklı da bleach. Bu yoğunluk içerisindeyken birden bana döndü ve "the real mccoy ne demek?" diye sordu. Ben suratına bön bön bakarken "Anlamını biliyorum, nereden geliyor onu merak ettim" dedi. Ben de "Bir filmden falan herhalde" diyerek nereden çıktığı çok belli olan bir cevapla konuyu geçiştirdim. Sonra düşündüm de, gerçekten bir filmden geldiğine dair bir izlenime sahibim, araştırmaya karar verdim.

Bu tabirin aslının the real MacKay olduğuna ve ilk kez 1856'da Scottish National Dictionary'de (İskoçya Ulusal Sözlüğü): “A drappie [drop] o’ the real MacKay " şeklinde yer aldığı söyleniyor. Sonra değişerek mccoy oluyor. Nereden çıktığı hakkında farklı teoriler var. 1870'lerde bir viski markasının sloganı olarak kullanılıyor ve bahsi geçen mackay'in hali hazırda viski markası olduğu söyleniyor.

Diğer bir teori 1880'lerde gerçekleştirilen McCoy ailesi dolandırıcılığına bağlıyor tabiri, bir diğeri ise uzak doğudan ithal edilen Macao isimli bir tür saf eroinden geldiğini söylüyor.

Ben en çok hoşuma gidense bir boksör ile ilgili olanı. Kid McCoy olarak Norman Selby o kadar çok taklitçisiyle uğraşmak zorunda kalıyor ki, adının ortasına bir "the real" eklemek zorunda kalıyor. Hikayenin daha renkli versiyonunda ise Kid McCoy bir barda sarhoş bir adamla takışıyor ve taklitçileri ortalarda çok fazla dolaştığı için adam onun gerçekten söylediği kişi olduğuna inanmıyor. Kid McCoy'un sağlam yumruğuyla karşılaşmak zorunda kalan sarhoş kişisi "He is the real mccoy" diyor ve işte beyefendinin 110 sene önce içtiği viskiler bugün gelip benim kulağımı kaşındırıyor. Saygılar.

Comments (0)